2010. máj. 27.

Kapros saláta-krémleves




Hozzájutottam jó pár fej salátához. Egy ideig, mint „saláta-saláta” fogyasztottuk, különféle formában, különféle szószokkal, öntetekkel. Kicsit már unalmasnak tűnt, ekkor eszembe jutott, valahol hallottam, hogy egyesek levest is készítenek ebből... De furcsa! Receptet nem ismertem, keresgélni nem sok kedvem volt. Így alkottam meg ezt a fura finomságot.

Hozzávalók 4 adaghoz:

2közepes fej saláta

3szál újhagyma

½ fej fokhagyma

koriander zöldje

kapor zöldje

só, fehérbors, őrölt kömény

babérlevél

A salátát nagyobb darabokra vágom, a fokhagymát megpucolom, az újhagymát zöldjével együtt megpucolom, felvagdalom. Az egészet lábasba teszem, kicsit megsózom, öntök rá kevés vizet, max. 1decit, úgyis fog vizet ereszteni a saláta. Kb.10percig főzöm, majd az egészet átöntöm egy turmixgépbe, ekkor teszem hozzá a fűszereket (babérlevél kivételével) és a koriander zöldjét,- ízlés szerint, ki mennyire szereti ezt a fűszernövényt, eléggé intenzív íze van. Jól összeturmixolom. Visszaöntöm a lábasba, beleteszem az aprított kaprot és a babérlevelet. Csak addig főzöm, míg újra felforr.

Feltétnek keményre főzött tojást kínáltam mellé, de lehet bármi, amihez kedvünk van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése