2010. máj. 27.

Gyömbéres sárgarépa curry kölessel




Ennél a receptnél nem írok pontos adagokat, csak részarányosan. Én is csak úgy érzésre készítettem el. A sárgarépa curryt anno egy indiai szakácskönyvben olvastam, azóta többször is elkészítettem abban a formában, de ez a gyömbéres változat csak nemrég jutott eszembe. Biztosan van más is, aki így készíti, de ezt a változatot sajátomnak tudom be. A köles köret nem előre megfontolt szándékkal került az étel mellé, éppen nem volt otthon rizs, a tésztát nem kívántam. De szerintem nagyon jó választás volt! Íme a recept:
Hozzávalók: köles, víz, sárgarépa, gyömbér, fokhagyma, vaj, curry fűszerkeverék, kurkuma, fehér bors, chili, só, őrölt kömény, őrölt zöld kardamom, koriander mag, almaecet, petrezselyem

A kölest kétszeres mennyiségű vízben, kevés sóval, kis lángon felteszem főni.
A sárgarépát és a gyömbért megtisztítom, majd kb.1*1cm-es kockákra vágom. A fokhagymát megpucolom, felaprítom. Főzőedénybe teszek egy darab vajat, ezen kicsit átforgatom a répát, majd hozzáadom a gyömbért és a fokhagymát, picit megsózom, kevés vizet öntök rá, majd lefedve lassan főzöm. 10perc után ellenőrzöm, ha már puha, de még kicsit roppan, akkor a petrezselyem kivételével hozzáadom a fűszereket és az almaecetet. Jó főszeresen szeretjük, de mindenki maga érzi. Aki nem szereti az almaecet ízét, elhagyhatja, esetleg kevés lime- vagy citromlével lehet helyettesíteni. További 7-9percig főzöm kis lángon, majd hozzáadom a petrezselymet. Kicsit átforgatom, és kész.
Tányérra halmozok egy adag kölest, majd erre teszem a gyömbéres sárgarépát. Forrón tálalom!

Köretnek bármi más is megfelel, akár sima pirítós is. Indiában inkább csapatit, purit vagy rizst fogyasztanak mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése