2010. jún. 8.

Retkes rizstészta

Pár nap múlva hosszabb időre elutazom. Ezért átnéztem a hűtőt, van-e benne olyan étel, ami ez idő alatt szavatosságát veszítheti. Találtam paradicsomot, pár szem retket és fél csomag rizstésztát. Így született meg ez a kissé „mókás” nevű étel.

Hozzávalók két személyre: ½ csomag (250g) rizstészta –az előző receptnél elkészített csomag másik fele, 1nagy paradicsom, 5-6db hosszúkás retek, 1nagy fej lilahagyma, 5gerezd fokhagyma, szezámmag, ánizs, koriandermag, kurkuma, köménymag, lenmag, mák, olaj, szójaszósz, paradicsompüré, almaecet, só, cukor

A rizstésztát forró vízbe áztatom. A wokot felhevítem, megpirítom szárazon a szezámmagot, félreteszem. A wokba olajat öntök, majd megpirítom az ánizst, koriandermagot, lenmagot, mákot, köménymagot. Ha megpirultam, hozzáadom a feldarabolt fokhagymát és a csíkokra vágott lilahagymát, üvegesre párolom. A retket hosszú, vékony csíkokra vágom, a hagymához teszem, addig sütöm, míg kissé üveges lesz. A paradicsomot apróbb kockákra vágom, a retekhez teszem, tovább sütöm. A tészta vizéből kiveszek 1dl-t, teszek hozzá 3ek szójaszószt, 1ek paradicsompürét, 2ek almaecetet, pici sót és cukrot. Jól kikeverem, a retekre öntöm, megszórom kurkumával (1púpozott kiskanállal tettem bele). A tésztát leszűröm, majd a sült retekhez adom, átforgatom, tányérra szedem. A tetejét megszórom a pirított szezámmaggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése